طاقه – فهرست پیمان قاسم خانی اعتماد به نفس

طاقه – فهرست: پیمان قاسم خانی اعتماد به نفس مهران مدیری نویسنده انتخابات برنامه فرهنگ و هنر سینما

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی بی ثباتی بازار ارز برطرف می شود

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه دولت به دنبال تعزیراتی کردن بازار تولید و توزیع نیست، گفت: بی ثباتی موجود در بازار ارز در حال برطرف شدن است. 

    بی ثباتی بازار ارز برطرف می شود

    بی ثباتی بازار ارز برطرف می شود

    عبارات مهم : بازار

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه دولت به دنبال تعزیراتی کردن بازار تولید و توزیع نیست، گفت: بی ثباتی موجود در بازار ارز در حال برطرف شدن هست.

    به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری شامگاه شنبه در ستاد تنظیم بازار استان کرمان افزود: با توجه به نوسانات ارز، دولت در ابتدا تصمیم به تک نرخی کردن ارز گرفت که از تصمیمات اولیه بود.

    وی ادامه داد: دولت متناسب با شرایط روز تصمیماتی را در حوزه اقتصاد می گیرد و نظام با ثبات ارزی را ایجاد خواهد کرد.

    بی ثباتی بازار ارز برطرف می شود

    شریعتمداری تاکید کرد: تلاش دولت این است که بازار تولید و توزیع را دولتی و تعزیراتی نکند لیکن با تامین اعتبارات مورد نیاز، بزودی تشکیلات نظارت و بازرسی را در حوزه های استانی تقویت می کنیم و نظارت جدی تری بر تولید و توزیع انجام می گیرد.

    وی اظهارداشت: استانداران می توانند از نیروی اداری موجود جهت نظارت و کمک به اتاق اصناف استفاده کنند و حقوق و اضافه کار آنها به صورت کامل تامین و پرداخت می شود تا آرامش به بازار استان برگردد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه دولت به دنبال تعزیراتی کردن بازار تولید و توزیع نیست، گفت: بی ثباتی موجود در بازار ارز در حال برطرف شدن است. 

    شریعتمداری گفت: در چندماه اخیر کشوری با اخلال گری درحوزه همکاری ها و توافق نامه های بین المللی تلاش کرده تا عدم قطعیتی را در سیاست خارجی کشور ما پمپاژ کند و مشکلاتی را ایجاد کند که در واقع تلاش دشمنانه نظام سلطه علیه کشور کشور عزیزمان ایران است.

    وی با تاکید بر اینکه همه اقشار جامعه باید کمک کنند تا این بهمن بزرگتر نشود، بیان کرد: اگر افراد به اندازه نیاز خرید کرده و پول خود را تبدیل به پول خارجی نکنند، این بهمن نیرومند تر نمی شود.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با بروز این اتفاق و شرایطی که پیش خواهد آمد، دولت باید در حوزه تولید و توزیع برنامه های خاص ای را داشته باشد که این برنامه ریزی ها در دولت انجام شده است است.

    بی ثباتی بازار ارز برطرف می شود

    شریعتمداری خاطرنشان کرد: در این دوره نه تنها عرضه ارز عوض کردن جدی پیدا نکرده بود بلکه در مواردی زیاد کردن عرضه نیز داشته ایم و تقاضای فوق العاده ای نیز ایجاد نشده بود که بر روی قیمت ارز تاثیر بگذارد لیکن می توان به این نتیجه رسید که فشار ایجاد شده است بر حوزه ارز، فشار اقتصادی نبوده و ناشی از عوامل برون زا بوده است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: تامین و توزیع کالاهای اساسی مردم مورد کنترل جدی دولت قرار می گیرد و در این حوزه هم کالاهای وارداتی و هم کالاهای تولید داخل مورد نظارت قرار خواهد گرفت و سایر کالاها نیز به تدریج به بازار ثانویه واگذار می شود.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه دولت به دنبال تعزیراتی کردن بازار تولید و توزیع نیست، گفت: بی ثباتی موجود در بازار ارز در حال برطرف شدن است. 

    وی گفت: هر کس با قیمت دولتی جهت صادرات کالا اقدام کند باید ارز حاصل از صادرات را به کشور بر گرداند لیکن در دنیا هیچ کشوری در این مورد شوخی ندارد و ما نیزهم در این رابطه با کسی شوخی نداریم.

    شریعتمداری خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود نباید اجازه داد واحدهایی سوء استفاده کرده و مشکلاتی را ایجاد کنند.

    بی ثباتی بازار ارز برطرف می شود

    وی یادآور شد: شرکت برنامه و بودجه مکلف شده است تمام امکانات مورد نیاز جهت نظارت را در اختیار اتاق های اصناف قرار دهد تا بازرسان صنفی بتوانند ساحت مقدس اصناف را از هر گونه حرف های نادرستی که راجع به آنان می شود، پاک کنند.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت راجع به پرسشها ایجاد شده است جهت مطبوعات نیز گفت: در رابطه با محصولات مرتبط با مطبوعات نیز کمیسیونی در پایتخت کشور عزیزمان ایران با مسئولیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده است تا این حوزه را بررسی و برطرف مسئله کند و دراین راستا نیز با هرگونه تخلف با جدیت برخورد خواهد شد.

    وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به انتقادی راجع به فروشگاه های زنجیره ای گفت: این فروشگاه ها در گذشته به شکلی بی ثبات در کشور ایجاد می شد که با توجه به اهمیت موضوع، این روند اصلاح شده است و شکل گیری تمامی این فروشگاه ها باید بر اساس ضابطه های تعیین شده است انجام گیرد.

    شریعتمداری اظهارداشت: به واحدهای بیمه ای و مالیاتی نیز تاکید شد که فشارهای خود بر واحدهای عرضه را کم کنند تا مشکلاتی جهت این واحدها ایجاد نشود.

    وی راجع به پرسشها ایجاد شده است جهت اعمال رشد 10 درصدی قیمت ها، گفت: قیمت تورم انتظاری در کشور 10 درصد بوده است و در شرایط کنونی استانداران متناسب با قیمت تورم انتظاری می توانند تصمیم گیرند که این درصد چه میزان باشد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: در حوزه نان نیز تصمیم اتخاذ و اختیار به استانداران و فرمانداران واگذار شده است است و البته در این حوزه نیز تصمیم گیری ها باید متکی به قیمت انتظاری باشد.

    وی در ادامه ، شروع عملیات اجرایی احداث کارخانه کنسانتره و گندله مجتمع صنعت و معدن ذوب آهن جنوب شرق ایرانیان و افتتاح نخستین کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن هماتیتی کشور در زرند را موجب تقدیر دانست و گفت: راه اندازی این واحدها در توسعه اشتغال نقش موثری دارد.

    شریعتمداری در دیدار خود از منطقه سیریز بیان کرد: خوشحال هستیم که در این منطقه کم برخوردار مقدمات توسعه اقتصادی فراهم شده است است و تا 6 ماه آینده نخستین واحد به بهره برداری خواهد رسید.

    رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: هزینه بیمه بالاست و اصناف در حالی سهمیه بیمه ای ندارند، که اتباع بیگانه را بیمه می کنند و هر کدام از این اتباع نیز چندین نفر را تحت پوشش قرار می دهند.

    حسین امیری خامکانی با تاکید بر اینکه در فضای کنونی نیاز به کنترل قیمت ها هست، اظهارداشت: لیکن اصناف نیز جهت تامین کالای مورد نیاز باید از بنکدارها اجناس مورد نیاز را خریداری کنند که در این حوزه نیاز به نظارت بیشتری است.

    نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بسیاری از بنکداران از عرضه کالا یا فاکتور خودداری می کنند و نمونه این کار را در بازار زیاد می بینیم و در ستاد اقتصادی باید با این افراد برخورد شود.

    محمدمهدی زاهدی افزود: با عدم ارائه فاکتور از سوی بنکداران، پرسشها زیادی جهت فروشندگان جزء ایجاد می شود که باید جهت این عنوان تدبیر جدی اندیشیده شود.

    وی اظهارداشت: با توجه به خشکسالی های اخیر، مورد نیاز است جهت استان کرمان تسهیلات خاص ای در حوزه صنعت تخصیص داده شده است یابد تا از کشاورزی به سمت صنعت حرکت کنیم.

    زاهدی عنوان کرد: حقوق دولتی در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد و دارائی است و امیدواریم این حق به استان کرمان داده شده است و از این محل در مناطق محروم اکتشافات جدیدی صورت گیرد.

    رئیس شرکت صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز گفت: یکی از پرسشها موجود در حوزه تنظیم بازار در استان کرمان راجع به ضوابط، مقررات و آئین نامه هایی است که در حوزه بازار مصوب شده است و تناقض هایی بین قوانین و این دستوالعمل ها وجود دارد.

    مهدی حسینی نژاد با اشاره به اینکه زیاد کردن حداکثر 10 درصدی قیمت ها یکی از چالش های تنظیم بازار استان کرمان هست، ادامه داد: بازرسی ها نشان می دهد قوانینی که نسبت به واحدهای متخلف وجود دارد، بازدارندگی مورد نیاز را ندارد.

    وی از همراهی های اصناف نیز تقدیر و تاکید کرد: بخش عمده اصناف استان کرمان در این عرصه سخت اقتصادی کمک می کنند و همراه هستند و عده اندکی از این فضا سوء استفاده می کنند.

    رئیس اتاق اصناف استان کرمان نیز گفت: راجع به قیمت گذاری نان با توجه به اینکه حدود سه سال تغییری نداشته هست، باید در سطح کشوری مورد بررسی قرار گیرد.

    یوسف جعفری افزود: ضریب سود شرکت حمایت از مصرف کننده و امور مالیاتی اختلافی دارد که در چند سال اخیر این مسئله را مطرح کرده ایم ولی اقدامی راجع به برطرف آن انجام نشده است.

    واژه های کلیدی: بازار | تجارت | کرمان | استانی | شریعتمداری | اخبار اقتصادی و بازرگانی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار