طاقه – فهرست پیمان قاسم خانی اعتماد به نفس

طاقه – فهرست: پیمان قاسم خانی اعتماد به نفس مهران مدیری نویسنده انتخابات برنامه فرهنگ و هنر سینما

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری «جین باند»،خواهر کوچک «جیمز باند»

    روایت فیلم «مامور اتمی» از 23 آگوست 1989 در شبی که دیوار برلین فرو ریخت، شروع می شود. در آن شب جیمز گاسکوین (سم هارگیرو)، مامور ام .آی6، به وسیله مزدور اطلاعاتی

    «جین باند»،خواهر کوچک «جیمز باند»

    «جین باند»،خواهر کوچک «جیمز باند»

    عبارات مهم : جاسوسی

    روایت فیلم «مامور اتمی» از 23 آگوست 1989 در شبی که دیوار برلین فرو ریخت، شروع می شود. در آن شب جیمز گاسکوین (سم هارگیرو)، مامور ام .آی6، به وسیله مزدور اطلاعاتی ـ امنیتی ک.گ.ب کشته می شود. جیمز فهرستی را دزدی کرده که بخش کوچکی از یک میکروفیلم، حاوی نام ماموران اطلاعاتی شوروی سابق در غرب است و آن را در پشت ساعت مچی اش پنهان می کند. با کشته شدن گاسکوین به دست ماموران امنیتی ک.گ.ب لورینبراتن (چارلیز ترون)، جاسوس همه فن حریف ام. آی.6 جهت به دست آوردن فهرست، راهی برلین می شود.

    «جین باند»،خواهر کوچک «جیمز باند»

    در این میان ماموری ناشناخته به نام ساچل به صورت دوجانبه جهت ام.آی.6 و ک.گ.ب کار می کند و ماموران اطلاعاتی انگلیس متوجه شده است اند، هویت ساچل، عامل قتل گاسکوین جهت آنان ناشناخته است و … .

    لورین در فیلم ماموراتمی، همان جین باند، خواهر کوچک جیمز باند هست. البته این عبارت صرفا یک مشابهت هست. لورین در فیلم ماموراتمی هیچ تفاوت شاخصی با مجموعه کنش ها و تصویر العمل هایی جیمز باند ندارد، مگر در نوع جنسیت.

    روایت فیلم «مامور اتمی» از 23 آگوست 1989 در شبی که دیوار برلین فرو ریخت، شروع می شود. در آن شب جیمز گاسکوین (سم هارگیرو)، مامور ام .آی6، به وسیله مزدور اطلاعاتی

    در تریلرجاسوسی ماموراتمی، لورینیک جاسوس زیرک، تند زبان، سختکوش و بزن بهادری است که به قصد بستن آخرین پرونده جاسوسی در جدال دو بلوک شرق و غرب، راهی برلین شرقی می شود. این ابر جاسوس بریتانیایی جهت جلوگیری از فاش شدن فهرست ماموران مخفی در برلین به کارها عجیب و غریبی دست می زند که فراتر از جیمزباند است و زیاد به حرکات مرد عنکبوتی شباهت دارد.

    کنش ها و شخصیت فرامتنی چارلیزترون را که خیلی دقیق ارزیابی می کنیم، درخواهیم یافت او دیگر آن بازیگر هنرمندی که فیلم «هیولا» را بازی کرده، نیست. رسم هالیوود این است که بازیگران و صورت های معروف توانایی مثل «ترون» وارد آن شده است و به ابزار تبلیغاتی کمپانی ها تبدیل می شوند.

    این الگویی است که بنیانگذارش، آنجلیناجولی است که با فیلم اسکاری «دختران از هم گسیخته» آشنا شده است و از فیلم های اکشن درجه چندمی مثل دوگانه «لاراکرفت» و «تحت تعقیب» (تیمور بکماتوف) سردرآورد.

    «جین باند»،خواهر کوچک «جیمز باند»

    نکته جالب این که چارلیز ترون در مقام تهیه کننده پنج سال جهت تولید این فیلم وقت صرف کرده هست. آیا پنج سال حوصله خرج کردن جهت چنین فیلمی و حضور به میل خود در فیلم «مکس دیوانه» و حضور در اکشن های درجه چندم، گامی به سوی آنجلیناجولی شدن ترون نیست؟

    البته این ژست برابری جنسیتی در هالیوود و هنرپیشه هایش به انگیزه چارلیز ترون در نقش یک ابر جاسوس مونث در دوران جنگ سرد، دامن می زند.

    روایت فیلم «مامور اتمی» از 23 آگوست 1989 در شبی که دیوار برلین فرو ریخت، شروع می شود. در آن شب جیمز گاسکوین (سم هارگیرو)، مامور ام .آی6، به وسیله مزدور اطلاعاتی

    ترون و هنرپیشه مقابلش «مک آوی» در نقش دو جاسوس عملگرا، زیاد شبیه مبتلایان به جنون هستند تا جاسوس. نوعی وحشیگری در فیلم وجود دارد که از فیلم «مکس دیوانه» و «جان ویک» وارد این فیلم شده است و توصیه قابل توجه دیوید لینچ، کارگردان فیلم جان ویک، سکان هدایت این فیلم را در دست دارد.

    مامور اتمی از دل فیلم های جان ویک، بیرون آمده که کارگردانش دیوید لینچ زیاد از آن که کارگردان باشد، طراح جلوه های خاص هست. اگر این جمله را شوخی تصور نکنیم، لینچ در هالیوود به عنوان طراح جلوه های خاص اکشن سابقه طولانی دارد.

    «جین باند»،خواهر کوچک «جیمز باند»

    دیویدلینچ به علت سابقه اش،استنباطی جیمزباند گونه از ژانرهای جاسوسی دارد و مقداری سیاهی آثار جنایی را با گونه جاسوسی هیجانی(تریلر) ترکیب کرده که خود این فرآیند می تواندآغازگر یک ژانر پانک راکی سینمایی تازه باشد.

    معمولا روایت های جاسوسی، مراجع اقتباسی قابل اعتنایی دارند. به عنوان نمونه مجموعه جیمز باند که در این مجال مطرح شد از آثار قدرتمندانه جاسوسی نویس سرشناس، یان فلمینگ، اقتباس شده است و اگر بدانیم مامور اتمی از کدام مرجع مکتوب اقتباس شده، همه ضعف های فیلم را به برگردن کارگردان و بازیگرش نمی اندازیم.

    مرجع اقتباس ماموراتمی، رمان مصوری از آنتونی جانسون با نام «سردترین شهر» هست. تنها مولفه روایت سینمایی جاسوسی یا رمان هایی با چنین مضامینی، پیچیدگی هست. قصه مصور سردترین شهر و فیلم سینمایی ماموراتمی، تمام مولفه های سینمای هیجانی ـ جاسوسی را دارد به غیر از پیچیدگی.

    یعنی از همان ابتدا که با مامور دیوید پرسیوال (جیمز مک آوی) جاسوس چند جانبه آشنا می شویم، دستش جهت ما رو خواهد شد که او به طور حتم، مامور دوجانبه هست. حتی سازندگان به خود زحمت نداده اند عنوان همکاری پرسیوال با روس ها را پنهان کنند.

    فیلم ماموراتمی، اصالت تریلر جاسوسی ندارد و فقط جست وخیز مرد عنکبوتی و خشونت نمایشی به سبک فیلم جان ویک را می توان در این فیلم دید. ساختار روایت دارای سکانس های غیر مورد نیاز فراوان و تکرار شده است در هالیوود است.

    خشونت نامتعارف و واقعگرایانه به نحوه کرخت کننده ای شالوده مهم فیلم را در برمی گیرد و نمایش مهارت های پیچیده کار جاسوسی هیجان آور به نمایش لحظات اکشن درجه چندمی تنزل پیدا می کند. این فیلم با نشانه اکشن نگاری ساخته شده است و نمی توانیم انتظار داشته باشیم وارد عمق کارهای جاسوسی شود.

    واژه های کلیدی: جاسوسی | سینمایی | هالیوود | اخبار فرهنگی و هنری


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار